torsdag 25 mars 2010

Besök på bygget

Idag efter jobbet åkte jag till huset och tittat till det. Jag träffade A som bygger huset och han visade mig runt lite inne i huset. Han berättade om vad som är på gång här näst. Just nu håller de på att fixar utvändigt. Takpannor hade de lyft upp på taket i staplar för att snart lägga ut på plats, känns riktigt bra att de får till ett tätt tak direkt. I huset pratade vi om takluckan i enplansdelen som kommer att vara inne i klädkammaren och jag visade att den inte kan vara längst ut där vi ska ha garderober. Vi skissade upp var den kan gå upp och den ska få rum inne i garderoben. Där uppe så ska han räkna på att lägga lite plank för att man ska kunna lägga upp tex julsaker där som förvaring, det ingår ju inte mer än en spång i mitten av huset, han ska återkomma med ett pris till mig om det.

Framöver så kommer jag nog att besöka bygget på onsdag förmiddagar då jag ofta är ledig, och det passar ju även byggarna som då också är på plats.

Efter besöket på bygget åkte jag och beställde lampan som jag skrev om i förra inlägget, den hade de inte i lager utan den får vi vänta på någon vecka men det är ju inte någon panik med den för elektrikern har ju inte börjat jobba ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar